Sashkakuhta писал:
Если взглянете на страницу назад, в теме на subsim.com , то там найдете мой пост, о том, как я subcommander на андроиде запускал
человек - натура ленивая
скопируй сюда, а то 400 сообщений в поисках тебя читать...
Changelog:
Added active sonar. Press A for a single ping or LShift A for continuous pings......ф - один бик сонаром, левый шифт ф - постоянное бибиканье
AI ships now fire weapons at each other..............кораблики научились стрелять друг по другу!! УРА!
AI surface ships are now equipped with historically accurate SAM systems, and can fire at AI aircraft......и по самолетам тоже стрелять могут
AI aircraft can now engage AI ships and aircraft.....ну и наоборот: самолеты по кораблям
Hull size and strength of AI ships is now simulated. Very large ships may require two torpedoes to sink......разные корабли теперь разной прочности (некоторые потребуют 2 торпеды)
Added images when refitting and vistiting destroyed cities (created by Chris `Pilotguy` Liu).........картинки при загрузке снаряжения в целых и посещения уничтоженных городов
Reworked main menu. The menu now loads instantly, and there is a configuration screen allowing you to pick a nation, starting city and sub type before the game loads and the mission starts. This will be expanded in future updates........долой долгую загрузку меню! а теперь еще и выбор страныгородаподлодки без залезания блокнотом в "код"
Added a credits screen to the main menu to acknowledge the contributions others have made to the project.........есть кнопка, там авторов показывают
Added 6 new cities and ports: Alexandria, Den Helder, Jacksonville, Sevastopol, Kaliningrad and Yekaterinburg....Суэц, Крым и еще несколько мест получили порты!
Added two new aircraft: the F-4 Phantom II and the MiG-21.......новые самолеты
Added ability to reject mission and request new orders (press Z while using the radio).....жми "я" для пропуска задания
AI warships and destroyers now detect and respond to radar emissions from player submarine....радары засекать научились
Fast travel is now unavailable whenever any type of enemy is nearby, even if they have not detected the player......теперь нельзя ускорять время, даже если враг, который рядом с тобой, тобою не обнаружен
Added an option in gameoptions.ini for always allowing fast travel, regardless of nearby enemies....а если залезть в код, то это можно отключить
Updated in game help text to show mouse controls........какначать.тхт обновили
Fixed Dutch and Belgian coastline and moved Amsterdam to its correct position......берега подправили, Амстердам подвинули
Fixed North African coastline.....еще берега
Allied, neutral and enemy nations are now listed on the map screen....теперь не надо гадать что за страна там за тебя, а какая - нет! все на карте
Reworked some of the maneuvering physics (mostly relating to speed) to be more realistic.....физика немного изменена (инерция?)
Added inertia to rotors in the turbines and the electric motor.....турбины и мотор теперь мгновенно не остановятся
It is now possible to run the electric motor while turbines are engaged....наконец-то можно врубить и турбины, и мотор
Added ability to toggle city names on the missile control map.....можно показыватьне показывать названия стран, когда наводишь ракету(ы)
Damaged machinery now increases submarine noise signature significantly.........что-то поломалось? я тебя слышу! (больше шума)
Noise from bilge pumps now also increases sub noise signature.....шум от помп начал влиять на шум (раньше что, не влиял??)
Diesel generator suction is now simulated correctly when main induction valve is open.
Diesel engine noise is now correctly simulated.........дизельный движок озвучен теперь правильно!
Crush depth can now be set for each sub in performance.ini. If it is not set, it will default to ~300m......в коде можно поменять так, чтобы можно было исследовать марианскую впадину
Fixed several bugs in water pressure modelling, ensuring pressure is evenly distributed on both sides of the hull......багфикс про давление воды
Fixed a bug where nuclear craters remained after the game was reset.....наконец-то убрали баг, что кратер от взрыва оставался на карте после старта новой игры
Slightly lowered brightness of shallow water to increase contrast on map.....изменили яркость мелководья, дабы повысить контраст
Fixed a bug where the mission marker would not appear on the map at zoom level 1.....багфикс, чтобы маркер цели не исчезал на максимальном приближении
Changed the default key binding for toggling mouse control from F1 to F10.....кнопка ф10 теперь меняет режимы "только клава""клава мышь"
Fixed a bug where the game would warn repeatedly warn the player about being too deep to launch missiles when spacebar was pressed....теперь игра не спамит про слишком большую глубину для запуска
Turbine generator can now be shut down for maintenance by switching off both turbines......можно ремонтировать турбинный генератор, только если вырубить обе турбины
Fixed bug causing the turbine generator to explode less often than it should....увеличили частоту взрыва турбинного генератора
Fixed bug where resting crew would stay `on break` if given orders to repair hull using the right-click menu....исправили баг, что моряк оставался "отдыхающим", если его послали латать дыры с помощью ПКМ
Many more small tweaks and fixes....и еще куча всего
Save files from the previous version should be compatible....старые сейвы крашится не должны